12 καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τόπους της Ελλάδας – Ο Σπύρος Βασιλείου τη λίμνη της Καστοριάς με βροχή – Μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Posted by : Mr. Blog | 26 Δεκ 2012 | Published in

12 καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τόπους της Ελλάδας (Επανάληψη δημοσίευσης από oladeka 20 Δεκ.)
(ΣΠΥΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Καστοριά: Η λίμνη με βροχή) 

Η έκθεση 12 καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τόπους της Ελλάδας: Χάρτες και τοπία από τη συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής, ανοίγει έναν νέο κύκλο μικρότερων, θεματικών εκθέσεων που φιλοδοξούν να αναδείξουν σημαντικές επιμέρους ενότητες και να φέρουν στο φως ορισμένες λιγότερο γνωστές πτυχές της συλλογής. Η τοπιογραφία αποτελεί το καλλιτεχνικό είδος με τη σημαντικότερη παρουσία στα ημερολόγια. Καθώς 29 από τα 52 ημερολόγια είναι αφιερωμένα αποκλειστικά σε τοπία, ήταν αυτονόητη η επιλογή της για την πρώτη έκθεση του νέου αυτού κύκλου. Η φετινή έκθεση όμως δεν παρουσιάζει μόνο τοπία. Ο άξονας γύρω από τον οποίο διαμορφώθηκε ήταν οι χάρτες τόπων της Ελλάδας φιλοτεχνημένοι από 12 διαφορετικούς ζωγράφους, οι οποίοι αποτελούν ένα αυτοτελές όσο και πρωτότυπο μέρος της συλλογής και παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό.


(ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ, Νάξος: Το λιμάνι, 1960) 

Η αρχή έγινε το 1956, όταν ο Αγήνωρ Αστεριάδης ζωγράφισε θέματα από το Πήλιο. Ο συνδυασμός χαρτών και ημερολογίων υπάρχει σε άλλα 13 ημερολόγια: Ο Σπύρος Βασιλείου ζωγραφίζει τη Δυτική Μακεδονία και την Αιτωλοακαρνανία σε δύο διαφορετικά ημερολόγια, ο Γιώργος Μανουσάκης τις Κυκλάδες, ο Νίκος Νικολάου την Αργολίδα, ο Παναγιώτης Τέτσης την Κρήτη, ο Γιάννης Μιγάδης τα Επτάνησα, ο Ανδρέας Βουρλούμης την Αχαΐα και την Ηλεία, ο Κώστας Μαλάμος την Ήπειρο, ο Δημήτρης Μυταράς την Εύβοια, ο Μανώλης Καλλιγιάννης τη Μυτιλήνη, ο Παύλος Σάμιος σε δύο διαδοχικά ημερολόγια το Άγιο Όρος και τα Ψαρά και ο Δημήτρης Κούκος τη Θράκη.


(ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, Χάρτης Αργολίδος, 1961) 

Με την έκθεση 12 καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τόπους της Ελλάδας: Χάρτες και τοπία από τη συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής, παγιώνεται η επιλογή του Μουσείου Μπενάκη για την περαιτέρω ανάδειξή της, παρά τις δυσκολίες της εποχής. Η φετινή έκθεση είναι ένα ακόμη αποτέλεσμα της άριστης συνεργασίας του Μουσείου Μπενάκη με την Ανώνυμη Γενική Εταιρία Τσιμέντων Ηρακλής του ομίλου Lafarge.