Γιατί, όπως παρατηρεί και ο Μέγας φιλόσοφος Πλάτων, ο χρηστός πολίτης, ο άξιος πολίτης όχι μόνον δεν βλέπει Θεού πρόσωπο με την ηθική του ακεραιότητα και την αξιοσύνη του, αλλά και απομονώνεται, τίθεται στο πολιτικό περιθώριο, τον βγάζουν από την πολιτική μάχη, του αφαιρούν το δικαίωμα για περαιτέρω πολιτική και κοινωνική δραστηριότητα και συμμετοχή στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα. Όλοι γύρω του, οικείοι και γνώριμοι, γίνονται εχθροί του αν αρνηθεί να προσχωρήσει στο διεφθαρμένο πολιτικό και κοινωνικό σύστημα και να προσφέρει παράνομες εκδουλεύσεις.
Αντίθετα οι διεφθαρμένοι πολιτικοί, οι πολιτικοί των πελατειακών σχέσεων υποστηρίζονται αποφασιστικά και έχουν φίλους. Η πολιτική, οικονομική και κοινωνική διαφθορά στον τόπο μας είναι απόρροια, το λογικό επακόλουθο της κομματικής κραιπάλης, της διαφθοράς των πολιτικών και της μη ανάδειξης στα αιρετά δημόσια αξιώματα των αρίστων. Ηχηρό παράδειγμα η απουσία και πάλιν των καλών, των αρίστων, των ενάρετων, των εντίμων, των χρησίμων, των προσώπων που με την μέχρι τώρα ανάμειξή τους στα κοινά της Καστοριάς αποδείχθηκαν ηθικοί, άξιοι και κατάλληλοι για τη διαχείριση των υποθέσεων και προβλημάτων που αφορούν το σύνολο των Καστοριανών πολιτών, των προσώπων που πράγματι αγαπούν την Καστοριά και δεν αποσκοπούν αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των στενών ατομικών τους συμφερόντων, Καστοριανών από τα ψηφοδέλτια των υποψηφίων Δημάρχων, για τους λόγους που προανέφερα.
Συναφές με το αρνητικό φαινόμενο της κατάρας που επιβαρύνει το πολιτικό και κοινωνικό κλίμα της Καστοριάς, είναι και η πολιτική και κοινωνική ανωριμότητα των ψηφοφόρων της Καστοριάς, η επιπολαιότητά τους, η έλλειψη σωφροσύνης, που από τη μεταπολίτευση και μετά (1975) εκλέγουν – με ελάχιστες εξαιρέσεις –, στη Βουλή και στην Αυτοδιοίκηση ό,τι χειρότερο σε έμψυχο υλικό διαθέτει ο τόπος.